Træn i stuen med en crosstrainer

I de fleste motionscentre er der crosstrainere eller andre motionsmaskiner til rådighed. Men hvis du er en af dem, der af den ene eller anden grund ikke har tid eller lyst til at træne i et motionscenter, så kan sådan en maskine være god at investere i til hjemmet. På den måde er du ikke afhængig af motionscenterets åbningstider, transporttid eller ekstra spildtid, som hvis du skulle hen til det lokale center, for at dyrke din daglige motion. 

Fordele ved en crosstrainer   

Der er mange fordele forbundet med at have en crosstrainer stående i hjemmet. Udover at du kan træne på alle tider af døgnet, vil du med denne maskine også skåne knæ og skinneben samtidig med, at du kan opnå rigtig effektiv træning. Du er selv herre over hvor meget og hvor lidt, du gerne vil have ud af din træning. På de fleste maskiner har du nemlig selv mulighed for at indstille belastningen, så den passer til din nuværende fysiske form, og så du stadig forbedrer dig. Hvis du sætter meget hård belastning på sin crosstrainer, vil du også kunne opnå en styrkende effekt af dine muskler samtidig med, at du også får konditionstræning. 

Tips og tricks 

For at få det mest optimale ud af din træning på crosstraineren, kan du følge disse råd: 

  • Husk at bruge armene. Det vil sige, at du både skal trække og skubbe med armene samtidig med, at benene arbejder. På den måde vil flere muskler i kroppen blive aktive, træningen vil blive hårdere, og du vil dermed forbrænde flere kalorier. 
  • Du skal undgå at komme til at hænge ind over maskinen, fordi du lige skal læse en god bog eller tjekke din telefon, imens du træner. 
  • Husk at træne med lange og store bevægelser, så musklerne kommer på arbejde, og så de får lov til at arbejde i deres fulde længde. Det giver et pænere og bedre resultat i sidste ende. 

Det er vigtigt, at du udfordrer dig selv. Det vil sige, at du ikke bare træner i et og samme tempo hele tiden, for så rykker du dig ikke. 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *